donderdag 3 maart 2016

Warme aanbeveling

Tijdens een van mijn etentjes bij inwoners van onze gemeente schoof ik onlangs aan bij Ineke Vernimmen en haar echtgenoot (foto). Zij vertelde me dat ze samen met plaatsgenoot Gerda Mensink het initiatief had genomen een boek te schrijven over de veteranen in Stichtse Vecht. Voor dit boek portretteren zij vijftien van de ruim driehonderd veteranen die in onze gemeente wonen. Hun deelname aan militaire uitzendingen varieert van de Tweede Wereldoorlog tot en met  de recente vredesmissie in Mali. 

Ik vond het een mooi initiatief en heb met bewondering geluisterd naar de gedrevenheid waarmee beide dames dit initiatief uitwerken. Gerda en Ineke willen deze veteranen, mannen en vrouwen, die hun werk doen hier ver vandaan, dichterbij brengen met hun verhalen en levenslessen waar wij burgers weer van kunnen leren. Het boek wordt niet verkocht via de boekhandel maar door middel van een crowdfundingcampagne. Hiermee willen de makers extra financiën realiseren waarmee zij boeken kunnen geven aan alle reguliere en schoolbibliotheken in Stichtse Vecht. Zodat uiteindelijk een zo breed mogelijk publiek en met name ook de jeugd zich een beeld kan vormen van het werk van onze veteranen in Stichtse Vecht.

Uiteraard heb ik zelf inmiddels ook mijn steun gegeven aan deze mooie actie. Ik beveel dit sympathieke initiatief echter ook van harte aan bij al mijn lezers: de crowdfundingcampagne loopt tot 26 maart 2016 en met de volgende link komt u op de crowdfundingpagina waar u met een filmpje geïnformeerd wordt en het boek kunt bestellen: www.voordekunst.nl/projecten/4063

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten