zondag 26 april 2015

Verhuizen

Op de foto met de gedecoreerden. Vlnr Ad van Dongen, Cees Boonacker,
Hans Stam, Nellie Theunissen, Jaap Verkroost, Piet Naafs,
 Susan Smulders en Menno Roelofsen
Deze week was natuurlijk vooral de week van de lintjesregen. Vrijdag had ik de eer om uit naam van zijne Koninklijke Hoogheid maar liefst 8 inwoners van de gemeente in het zonnetje te zetten. Ik kan u verzekeren dat dit niet alleen een geweldige gebeurtenis is voor de betrokken mensen zelf. Ook voor mij als burgemeester is het een bijzondere dag. De betrokken ambtenaren hadden bergen werk verzet om de jaarlijkse lintjesregen tot een succes te maken. Ze hebben stapels voordrachten doorgelezen, voorstellen voor mijn speech gemaakt, de zaal besproken, bloemen besteld, contact met de familie onderhouden en nog veel meer.

Vrijdag ging ik al vroeg naar Nyenrode, waar we een van de mooiste collegezalen hadden afgehuurd. Nadat de te onderscheiden gasten onder valse voorwendsels naar deze locatie waren gelokt, mocht ik ze apart nemen en vertellen wat het werkelijke doel van hun komst was. Mooi om die verrassing op de gezichten te zien. 

De bijeenkomst was een mooi succes. Veel blije gezichten, hier en daar een traan van ontroering en bovendien prachtig weer buiten. Dat laatste kwam goed van pas voor bovenstaande groepsfoto.

Natuurlijk was er meer deze week. Zo was er een kennismaking met het comité 4 en 5 mei, had ik een ontmoeting met de dorpsraad Loenersloot in het prachtige kasteel Loenersloot en maakte ik kennis met een aantal zeer actieve inwoners van Vreeland. Bovendien schoof ik de afgelopen week maar liefst 4 keer aan voor het avondeten bij inwoners.

De collegevergadering op dinsdag duurde dit keer veel langer dan normaal. Dat kwam niet alleen doordat onze wekelijkse vergadering de komende 2 weken komt te vervallen. Het kwam ook doordat we een aantal belangrijke financiële stukken tegelijk op de agenda kregen. Naast de jaarrekening 2014, bespraken we de voorjaarsnota 2015 en de eerste voortgangsrapportage voor 2015. Het heeft de nodige tijd gekost, maar alle stukken zijn inmiddels onderweg naar de gemeenteraad voor verdere behandeling.

Op vrijdag, na de lintjesregen, was er ook deze week een uitgebreide kennismaking met een gemeenteraadsfractie. Deze week ging ik op stap met de fractie van ChristenUnie/SGP. Samen met hen maakten we uitgebreid kennis met achtereenvolgens de sapmakers van Schulp in Breukelen, het verzorgingstehuis van het Leger des Heils, de Merenhoef in Maarssen en een biologische boerderij in de Bethunepolder. Het was een buitengewoon leerzaam werkbezoek met mooie kijkjes achter de schermen. We sloten de dag af met een geanimeerd gesprek en een hapje eten in Het Olde Regthuys in Tienhoven.

Zaterdag was ik even in Indische sferen. In theater 4 in 1 was een grote bijeenkomst van de stichting World Harvest. (Foto) Deze stichting zamelt geld in voor goede doelen in Indonesië. Tijdens deze bijeenkomst was veel ruimte voor Indonesische muziek, dans en eten. Als burgemeester van de gastgemeente mocht ik het publiek van harte welkom heten. Onder de talrijke aanwezigen was ook een vertegenwoordiger van de Indonesische ambassade.

Zaterdagavond  sloot ik af met een startsein voor een lampionnenoptocht voor de kinderen in Maarssenbroek. Daar merkte ik hoe enthousiast jonge kinderen reageren op een burgemeester met ambtsketen. Een van de jongetjes die van mening was dat zo'n 'ketting' eigenlijk alleen voor meisjes was, heb ik met succes op andere gedachten kunnen brengen. (Foto)

Het was tenslotte ook privé een spannende week. Deze week heb ik mijn handtekening gezet voor de aankoop van een woning in mijn nieuwe gemeente Stichtse Vecht. Als alles goed gaat, ga ik half juni verhuizen.

Tot ziens.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten