maandag 14 juli 2014

Zomerstage


Vakkenvullen bij het Voedselloket Almere, met een monteur de installaties van de Maximacentrale inspecteren of  bevers tellen in Natuurpark Lelystad, het zijn geen dagelijkse klussen voor mij als gedeputeerde. Toch ga ik deze en andere klussen de komende tijd doen tijdens mijn zomerstage.

Mijn oproep voor suggesties om een zomerstage te mogen volgen, heeft een uiteenlopend programma opgeleverd. De zomervakantie is voor mij bij uitstek een periode om op een andere manier dan bestuurlijk de provincie in te trekken en te zien wat er allemaal in Flevoland gebeurt. Doorgaans helpt de opgedane kennis mij later weer om betere beslissingen te kunnen nemen.

Ik heb zin in mijn stageweek. Het is ieder jaar weer bijzonder. Bij deze stages bij verschillende organisaties ontmoet je doorgaans veel mensen die zich op een professionele wijze, vaak met hart en ziel inzetten. Door pak en stropdas thuis te laten, krijg je echt een andere inkijk bij organisaties en een goed beeld van wat zich zoal afspeelt in onze provincie.”

Uiteraard zal ik, net als voorgaande jaren, op mijn weblog verslag doen van mijn ervaringen.  

Het programma voor dit jaar ziet er als volgt uit:
  • Op 16 juli ga ik op stap met de mensen van KPN om met te verdiepen in de telecommarkt en de rol van de overheid.
  • Op 17 juli gaan in de ochtend de handen uit de mouwen bij het Voedselloket Almere en kijk ik 's middags mee bij het project Thuisadministratie van Humanitas.
  • Op 18 juli ben ik te gast bij de Stichting Calipso, een wooninitiatief van ouders met een zoon en dochter met een verstandelijke beperking.
  • Op 23 juli ben ik bij onze omgevingsdienst, de uitvoeringsorganisatie van provincie en gemeenten op het gebied van de milieutaken.
  • Donderdag 24 juli ben ik te gast in de Flevolandse Maximacentrale om me te verdiepen in het onderwerp energievoorziening.
  • Tenslotte ga ik 25 juli het veld in met de mensen van Landschapsbeheer Flevoland.

Tot ziens.


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten