maandag 5 augustus 2013

Zomerstage 1, het provinciaal steunpunt

Heeft u zich ooit wel eens afgevraagd wie de meeuwen van de Markerwaarddijk haalt nadat ze met een auto in aanrijding zijn gekomen, of wie de dader probeert te achterhalen van illegaal in de berm achtergelaten restanten van een barbeque of wie een verkeersbord laat repareren na een aanrijding?

De provincie Flevoland beheert 580 kilometer wegen, 350 kilometer fietspaden, 14 bruggen en sluizen en meer dan 80 vaste bruggen en tunnels. Om dat beheer in goede banen te leiden hebben we een aantal mensen die, verdeeld over 3 steunpunten 24 uur per dag paraat zijn om te zorgen dat de provinciale infrastructuur veilig en volgens de regels gebruikt kan worden. Deze mensen vormen als het ware  de ogen en oren van de provinciale organisatie. In het kader van mijn zomerstage ben ik vandaag een dag op stap geweest met de medewerkers van het steunpunt Dronten.

Het beheer van de provinciale infrastructuur is een belangrijke taak waar bovendien veel gemeenschapsgeld in om gaat. Als portefeuillehouder financiƫn staan deze kosten tijdens mijn normale werk vaak centraal. Juist daarom was het goed vandaag de andere kant ook eens te zien. Nu weet ik ook hoe deze provinciale medewerkers dag en nacht klaar staan om op een verstandige en creatieve manier de provinciale infrastructuur veilig en betrouwbaar te houden.

Morgen ben ik als stagiair te gast bij de Stichting Welzijn Lelystad. Een stichting die zich volgens hun website inzet om de betrokkenheid van inwoners met elkaar te versterken. Hoe zij dat doen, dat hoop ik u morgen op deze plaats te kunnen vertellen.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten