zaterdag 1 juni 2013

Zeebodemloop

Het was slechts een graad of 13. Voor de toeschouwers wat minder, maar voor een wedstrijd hardlopen is dit eigenlijk een perfecte temperatuur. Vandaag was ik in Lelystad aanwezig bij de Zeebodemloop. Een prachtig hardloopevenement dat traditiegetrouw in deze tijd van het jaar wordt georganiseerd in de provinciehoofdstad.

Mijn afstand was vandaag vooral de 10 kilometer. Behalve dat ik op verzoek van de organisatie de start en de prijsuitreiking mocht verzorgen heb ik zelf ook meegelopen. Ik liep de afstand over het mooie stads-/bosparcours in 54 minuten en 27 seconden en dat stemde weer tevreden (het leuke van hardlopen is eigenlijk dat het niet uitmaakt hoe hard je loopt, je hebt altijd gewonnen).

De Zeebodemloop mag zich net als veel andere hardloopevenementen verheugen in een toegenomen belangstelling. Met ruim 1100 deelnemers werden de getallen van vorig jaar weer overtroffen. Het was goed om te zien dat vooral de jeugd zeer goed vertegenwoordigd was. Veel scholen kwamen met grote aantallen leerlingen en maakten er een gezellige happening van.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten