donderdag 2 augustus 2012

Zomerstage 6, Link to Liek

Op de laatste dag van mijn zomerstages schoof ik vanmorgen aan bij Lique Guijs en Remko Hafkamp. Samen vormen zij de basis van het organisatieadviesbureau Link to Liek. Op hun website omschrijven zij zichzelf als "adviseurs, conceptontwikkelaars, creatievelingen en uitvoerders. Mensen die met hart en ziel van elk project een succes willen maken. We zijn groot genoeg om stevige uitdagingen aan te gaan. En klein genoeg om betrokken, persoonlijk en flexibel te blijven." Link to Liek is de enige commerciƫle onderneming bij wie ik in het kader van mijn zomerstage langs ging. Wat me aansprak in de uitnodiging was o.a. dat ze met me wilde praten over het onderwerp crowdsourcing. Het betrekken van het grote publiek bij beleidsontwikkeling.

In hun Knusse kantoor in Almere Haven hebben we vooral veel gepraat vandaag. Over het gebruik van nieuwe media, over Twitter en Linkedin. Over wat je kunt doen om succesvolle netwerken te ontwikkelen. Over goede en minder goede voorbeelden van projectcommunicatie. Over het Oostvaarderswold en over de schaalsprong van Almere. Maar ook over de ingewikkelde vraag wat je als politicus doet wanneer blijkt dat er geen draagvlak is voor plannen terwijl die wel belangrijk voor je zijn.

Tussen de middag zijn we naar de stadsboerderij in Almere gegaan voor het project Cooking Class. Link to Liek ondersteunt in opdracht van de KNHM op dit moment een project om jongeren (18-24 jaar) met gezond voedsel, koken en duurzaamheid in aanraking te laten komen. Dat lijkt niet eenvoudig en de opdrachtgever heeft aan Link to Liek gevraagd om het project vooruit te helpen. Samen met de leden van de projectgroep hebben we een heerlijke lunch bereid (foto). Tijdens het eten bespraken de projectgroepleden de voortgang.

Dankzij Lique Guijs en Remko Hafkamp was ik vandaag in de gelegenheid om eens uitgebreid van gedachten te wisselen over wat mijn werk zo interessant maakt, communiceren en organiseren. Dat helpt mij weer vooruit het komende jaar.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten