donderdag 20 oktober 2011

Lopen voor Landschap

Vandaag had ik een mooie kans om werk en privé te combineren. Arno Willems, directeur van Landschapsbeheer Nederland loopt namelijk deze week en volgende week dagelijks een halve marathon. Iedere keer in een andere provincie. Hij doet dit om aandacht te vragen voor zijn organisatie en voor de 12 landschapsbeheer organisaties in de provincies. Hij eindigt steeds bij een provinciehuis om de handtekening van de natuurgedeputeerde te vragen. Die handtekeningen biedt hij op zijn laatste dag aan in Den Haag. In Flevoland heb ik niet op het provinciehuis gewacht tot hij kwam, maar ben ik de laatste vijf kilometer meegelopen, samen met Geert Gielen, directeur van Landschapsbeheer Flevoland.

Nou ben ik niet de natuurgedeputeerde van Flevoland, dat is collega Anne Bliek. Zij was verhinderd en ik heb haar met plezier vervangen. Niet alleen om lekker een stuk te kunnen lopen, maar om aan te geven dat wij met zeer beperkte middelen hard werken aan het behoud, versterking en de ontwikkeling van het fraaie Flevolandse landschap. In ons coalitieakkoord hebben we bijvoorbeeld veel aandacht voor behoud en versterken van identiteit en karakteristieken van Flevoland. Dat zien we in de praktijk terug in projecten als onderhoud fruitteelthagen en erfsingels, OostvaardersWold, heroriëntatie op windenergielandschappen en een bijdrage aan het streekfonds.

Dat Flevoland een mooi landschap heeft, hoefde ik Arno Willems natuurlijk niet te vertellen. Wie dat nog niet weet, hoeft alleen maar even op www.flevoland.nl/schatkaart te kijken. Daar staan de 38 mooiste op de kaart.

Als u mijn looproute nog even na wil kijken dan kan dat hier.

Tot ziens.

1 opmerking:

  1. Dag Marc,
    Nogmaals bedankt voor de ontvangst en het meelopen. Wat betreft dat laatste ben je de enige gedeputeerde tijdens mijn 12-daagse tocht. Of er zou zich nog een klein wondertje voor moeten doen komende week in Groningen, Friesland, Noord-Holland of de slotdag 27 oktober met een hele marathon in Zuid-Holland. Maar dat denk ik eigenlijk niet.
    We gaan ons Nederlandse cultuurlandschap op de been houden!

    Succes met je werk!

    Arno Willems

    BeantwoordenVerwijderen