woensdag 30 maart 2011

Bollenstreek

Vanmorgen was ik weer heel even terug in de Duin- en Bollenstreek, de regio waar ik geboren ben. In de Keukenhof in Lisse mocht ik op uitnodiging van het Leidsch Dagblad een voordracht houden over mijn persoonlijke beleving van dit gebied. In de zaal zaten bestuurders en mensen uit de toeristische sector en de media. Die kans heb ik natuurlijk niet laten liggen. Ik eindig mijn tekst met een passage over de dreiging uit de Noordoostpolder. Klik hier om de tekst geheel te lezen. Benieuwd waar over 10 jaar de echte bollenstreek ligt.

Tot ziens.

3 opmerkingen:

  1. Mooie foto, hè Marc? Ik maakte hem in april 2004.
    Groetjes, Marca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je toespraak gelezen, ben het er helemaal mee eens, maar dat zal je niet verbazen.
    Groet, Marca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met belangstelling heb ik je toespraak gelezen. Vooral de laatste zin wat kleinschaligheid betreft ben ik het helemaal met je eens omdat het naadloos aansluit bij mijn mening dat het bestuur zo dicht mogelijk bij de bevolking dient te liggen. Daarbij komt dat door te polderen dus door goed onderling overleg tussen de belanghebbenden die vaak tegenstrijdige belangen hebben, bestuurders passende besluiten moeten kunnen nemen. De problemen die in Nederland op ons afkomen op klimatologisch gebied zijn enorm groot en de bestuurders dienen daar passend op te kunnen reageren.Mijn nieuwste World Clean Project dus het Nationaal Nederlands Tulpenmonument speelt daarop in omdat de tulp het symbool in Zweden is voor schoon en dan dus ook in een breder kader voor heel Europa en dus ook voor Nederland en Nederland in dat kader een nieuw Nationaal symbool hard nodig heeft en waarbij  Nederland vanuit de kunst in Europees verband een voortrekkersrol kan krijgen. Voor realisatie van het monument heb ik alle hulp  nodig van bestuurders en ambtenaren vandaar mijn zeer indringende vraag om de hulp van al die ambtenaren en bestuurders van Nederland die ik maar kan krijgen dus ook van die van Flevoland en vanuit de kunst voor Realisatie van het Nederlands Nationaal Monument voor de Tulp in Flevoland met ook daarbij de onmogelijke vraag als dat kan op zeer korte termijn en je krijgt een zeer vriendelijke groet van de Sybarit Schilder Landloper Robert van Vliet uit Hillegom.

    BeantwoordenVerwijderen