dinsdag 7 december 2010

Nu of nooit (2)

Op 29 september jl. schreef ik hier over het project Nu of Nooit. Vandaag had ik twee jongeren uit deze serie in het provinciehuis uitgenodigd. Ik had de serie natuurlijk gezien en van alle plannen gehoord, maar vond het fijn om eens van de jongeren zelf te horen wat ze van dit project vonden. Het was immers een project van en voor jongeren. Ik vond het leuk dat Selfrin en Maaike de tijd namen om mij alles te vertellen over de serie. Zij gaven zelf aan dat ze het een prachtig project te vinden en zijn blij dat zij daar aan deel mochten nemen.
Selfrin vond de serie een goede manier om jongeren naar hun mening te vragen en zou willen zien dat er vervolg komt op de serie. Hij vertelde dat het project hem aan denken had gezet over zichzelf. Hij merkte door de serie dat hij ook wel eens mensen veroordeelde op basis van hun uiterlijk. 'Nu doe ik het niet meer!', zo liet hij me weten. Selfrin wordt veel herkend door mensen en word gemaild en gesmst.”

Maaike vond de serie een eyeopener. “Ik wist niet dat er jongeren rondliepen met zoveel ‘bagage’.” Ze heeft nu een andere beeld gekregen van jongeren in het algemeen. Maaike sprak haar waardering uit voor haar Hassan, één van de hoofdrolspelers. Hij gaat helemaal voor zijn passie. Haar eigen passie voor dansen is wat minder geworden. Ze heeft gekozen voor haar school.

De serie Nu of Nooit is gemaakt als onderdeel van de sociale agenda van de provincie Flevoland.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten