woensdag 20 oktober 2010

Interview

Interviewen is een vak. Om dat te leren kwam derdejaars student marketing/communicatie David Vinck van het ROC ASA in Almere langs om mij vragen te stellen voor de Sport in-krant. Een sportkrant waarin de lokale sportverenigingen gepresenteerd worden, gelardeerd met artikelen. Onder andere over bestuurders dus.

Een leuk verzoek, want een interview met een leerling-journalist is toch iets anders dan met een oude rot in het vak. Al moet ik zeggen dat David het al heel behoorlijk deed. Een vraag als ‘Hoe was u als kind?’, of ‘Wat zou u nu direct willen veranderen?’, verwachtte ik niet direct. Dat maakt het juist zo leuk. We liepen mijn hele loopbaan door, van het jongerencentrum tot mijn huidige functie, om uit te komen bij mijn eigen sportbeoefening, hardlopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat; het artikel verschijnt de komende weken in de verschillende edities in Flevoland. Van David gaan we vast nog meer ‘lezen’, al vertelde hij na het ROC door te willen gaan naar het HBO. Succes!

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten