woensdag 29 september 2010

Nu of nooit

Ik geloof dat ik een jaar of 16 was toen ik voor de eerste keer met de politiek in aanraking kwam. Ik herinner me nog heel goed hoe gemeentebestuurders op leeftijd mij destijds kwamen vertellen wat goed voor me was. Als jongere wist ik dat zelf natuurlijk veel beter. Voor mij was dat ooit een aanleiding om politiek aktief te worden.

Inmiddels ben ik zelf zo'n bestuurder geworden. Met het onderwerp jeugdbeleid in portefeuille is de verleiding soms groot om voor jongeren te gaan denken, maar ik probeer het natuurlijk te voorkomen.

De komende 5 weken is op Omroep Flevoland een 5 delige serie te zien onder de titel 'Nu of Nooit'. Deze serie is gemaakt door en voor jongeren. Het project is gefinancierd door de Provincie Flevoland en had als doel om meer inzicht te krijgen in wat Flevolandse jongeren bezig houdt.

Het is een serie geworden met bijzondere portretten over Flevolandse jongeren, gezien door de ogen van hun leeftijdsgenoten. Een serie waarin de jeugd het voor het zeggen heeft, met als gevolg een beeld van een rauwe, aangrijpende maar ook emotionele belevingswereld.




Met mijn kennis uit het verleden vind ik het natuurlijk een geweldig project.

Vanaf 2 oktober op Omroep Flevoland om 9:52 en elk uur opvolgend. De laatste uitzending start om 16:52.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten