donderdag 13 mei 2010

GasTerra Flames

Het was er op of er onder voor onze basketballers van Zorg & Zekerheid Leiden vanavond. Nadat er van de eerste vier wedstrijden tegen GasTerra Flames uit Groningen twee werden gewonnen speelden ze vanavond in Martiniplaza de laatste en beslissende wedstrijd in de halve finale van de playoffs.

Het feit dat ik inmiddels geen wethouder meer ben heeft mijn enthousiasme voor de sport niet doen afnemen en dus zat ik vandaag weer in de bus naar Groningen om dit spektakel mee te maken.

Het werd een spannende avond in een tot de nok toe gevulde Martiniplaza. Voor de ogen van 4200 toeschouwers speelde ZZ aanvankelijk een redelijke wedstrijd. Toch koste het uiteindelijke te veel energie om de noorderlingen bij te blijven. Dat bleek in de slotfase van de wedstrijd toen de achterstand zelfs opliep tot een eindstand van 80-70.

Nadat ZZ Leiden de Groningers tot twee keer toe wist te verslaan lukte het vanavond niet meer. Groningen gaat door naar de finale tegen Bergen op Zoom. Voor Zorg & Zekerheid Leiden is het seizoen voorbij.

Toch is er geen reden om te gaan treuren. We hebben eerder dit jaar immers de landsbeker gehaald en behoren nu in de competitie tot de beste vier van Nederland. Dat is beter dan we begin van dit seizoen ooit hadden verwacht. Als ons team blijft groeien zoals ze dat de afgelopen jaren deden, voorspel ik voor het komende seizoen zeker weer een optreden op het bordes van het stadhuis van Leiden. Ik wens ze daarbij veel succes.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten