dinsdag 20 april 2010

5-mei hal

Gekke dag vandaag. Zoals het er nu uit ziet hadden we de voorlaatste collegevergadering in de huidige samenstelling. Dat was aan de omvang van de agenda ook wel te zien. Het aantal agendapunt neemt de afgelopen tijd fors af.

Op de valreep is het college vandaag nog wel akkoord gegaan met een voorstel voor uitbreiding van de 5-mei hal ten behoeve van ZZ-Leiden. Als het goed is kunnen daardoor dit najaar de europese wedstrijden gewoon thuis worden gespeeld voor zo'n 2000 toeschouwers. De kosten voor die uitbreiding delen we met ZZ-Leiden. We betalen beide 250.000 euro. Nu moet de raad nog met het voorstel instemmen, maar uit de geluiden van de diverse fracties ga ik er vanuit dat dit goed komt. Het enige probleem wat we nu nog hebben is de tijd. Het zal een flinke krachtsinspanning worden om de uitbreiding binnen de beschikbare tijd te realiseren. Een mooie klus voor mijn opvolger.

Vanmiddag presenteerden de nieuwe collegepartijen hun programma. Met de bril van wethouder Economische Zaken roepen de nieuwe teksten bij mij nog wel een paar indringende vragen op, maar laat ik niet de eerste zijn om te reageren. Dat komt nog wel een keer.
Omdat mijn aanwezigheid bij de persconferentie niet echt voor de hand lag heb ik de gelegenheid gegrepen om nog wat training te doen voor de Singelloop van aanstaande vrijdag. Mijn startnummer heb ik inmiddels afgehaald. Ik ben wel erg benieuwd hoeveel sportieve leden van de nieuwe raad, of misschien zelfs het nieuwe college, ik vrijdag tegen het lijf ga lopen.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten