vrijdag 19 februari 2010

Geen nieuws.

De raadsvergadering van gisterenavond was voor mij een beetje een droomavond. Naast het Huis van de Sport ging de gemeenteraad ook akkoord met de aanstelling van de topsportcoordinator en schaatste de Leidse Laurine van Riessen in Vancouver naar een bronzen medaille op de 1000 meter. Bovendien bleek tijdens een mede door D66 aangevraagd interpellatiedebat dat het college niets te verwijten viel inzake de aanbesteding van de Morspoortgarage.

Ondanks het late tijdstip waarop ik vanacht mijn bed in dook was ik vanmorgen alweer vroeg uit de veren voor een afspraak met Radio West. Deze omroep wilde me rond 08.00 uur live in de uitzending om te vertellen over de uitkomst van het interpellatiedebat.

Toen ik contact opnam met de redactie van Radio West bleek dat laatste niet meer nodig. Men had inmiddels gesproken met de aanvrager van het debat en daaruit was gebleken dat er geen nieuws meer was. Het is een beetje het lot van een wethouder zal ik maar denken. Door het aanvragen van een 'spoeddebat' kan de oppositie twee weken lang de schijn ophouden dat het college iets fout heeft gedaan en daarmee ruim de aandacht krijgen in de plaatselijke pers. Als het verhaal van D66 achteraf gewoon een campagnestunt blijkt te zijn om mij zwart te maken, blijkt dat opeens geen nieuws meer te zijn. Een soort canarD66 dus, het zij zo.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten