woensdag 9 september 2009

Lobby

Vanmorgen zat ik voor mijn ontbijt wel op een hele bijzondere locatie. Samen met een flink aantal collega wethouders uit de 32 grote steden (G32) was ik vanmorgen in een grote tent midden op het Binnenhof in Den Haag. Een week voor Prinsjesdag hadden we daar als grote steden samen een ontbijtbijeenkomst georganiseerd voor 2e kamerleden en bewindslieden. Die bewindslieden heb ik overigens niet gezien, maar zo’n 10 tot 15 kamerleden hadden wel gehoor gegeven aan de uitnodiging. Blijkbaar helpt het als je dit soort dingen letterlijk voor de ingang van het 2e Kamergebouw organiseert.

Deze bijeenkomst was georganiseerd om de kamerleden een week voor Prinsjesdag nog eens te wijzen op de wensen van de grote steden met betrekking tot de rijksbegroting. We hebben gesproken over welke maatregelen het kabinet wel of juist niet zou moeten nemen om de problemen met betrekking tot onderwerpen als veiligheid, stijgende werkeloosheid en teruglopende economie het hoofd te bieden. Dat we daar dan ook wel de middelen voor moeten hebben moge duidelijk zijn. De huidige verwachtingen voor de komende jaren zijn in dat opzicht niet best.

Het was dus een onvervalste lobbyochtend. Of het geholpen heeft, weet ik niet. Eerst Prinsjesdag maar even afwachten.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten