zaterdag 4 juli 2009

Draken

De Leidse Lakenfeesten zijn weer begonnen. Dit vierdaagse evenement, dat inmiddels op de 8e plaats van de vaderlandse evenementenlijst staat, zorgt voor maar liefst 500.000 bezoekers in de Leidse binnenstad. Dat is niet alleen goed voor de stedelijke economie, het is ook leuk voor de inwoners van onze stad.

Nadat ik gisterenavond al een bezoek bracht aan het onderdeel Leiden Culinair, was ik vandaag als gast van de organisatie aanwezig bij de Dragonboatrace, het meest sportieve onderdeel van de Lakenfeesten.

Vanaf het terras aan de Boommarkt zag ik zowel professionele- als recreantenteams zich naar de finish werken. Ik heb me laten vertellen dat dit de grootste binnenstedelijke Dragonbootrace van Europa is. Vele tienduizenden toeschouwers genoten vandaag van het geweld dat de peddelaars onder luide trommelslagen uit hun lichamen weten te halen. Het was een spectakel om niet te missen.

Een groot compliment aan Aad van der Luit(foto) en alle andere vrijwilligers is wederom volledig op zijn plaats!

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten