woensdag 24 juni 2009

Medical Delta

Op 18 oktober 2008 schreef ik op mijn weblog een verhaal over de Medical Delta, een samenwerkingsverband tussen ons LUMC, het Rotterdamse Erasmus MC, de bijbehorende universiteiten en de TU Delft op het gebied van Bio Science, Gezondheidszorg en technologie. Vanavond was ik in Rotterdam voor het ondertekenen van een samenwerkingsovereenkomst.

De doelen van dit samenwerkingsverband zijn tweeledig. Op de eerste plaats willen deze partijen de kwaliteit en effectiviteit van de geneeskunde en gezondheidszorg verbeteren via (bio)medische en technologische innovaties.

Op de tweede plaats wil men economische kansen op het terrein van de biomedische en technologische innovaties op regionaal (Zuid-Holland), nationaal en internationaal niveau stimuleren.

De provincie Zuid-Holland en steden Delft, Rotterdam en Leiden hebben onlangs besloten om de veelbelovende samenwerking van bovenstaande wetenschappelijke instellingen te gaan ondersteunen. Daarvoor gaan nu ook de gemeenten op dit gebied samenwerken. Gevolg van deze samenwerking is dat we in dit gebied ons nu samen sterk gaan maken voor de economische ontwikkelingen in deze sector. Daarmee is de nieuwe Medical Delta direct een topspeler op Europees niveau en ontstaan grote kansen voor Leiden en ons Bio Science Park.

Het was voor mij tevens de eerste kennismaking met mijn nieuwe collega, wethouder EZ uit Rotterdam, Hans Vervat. Op de foto de tweede van links.

De Medical Delta heeft ook een eigen site voor meer informatie over deze unieke samenwerking.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten