vrijdag 29 mei 2009

Eigenwijs

Misschien is het wel het meest eigenwijze detailhandelsgebied in Leiden. Er zitten uitsluitend zelfstandige ondernemers, de grote landelijke winkelketens kom je er niet tegen. Het gebied heeft een uniek historische uitstraling en sfeer. Sinds vanavond hebben de 200 ondernemers in dit gebied een eigen ondernemersvereniging. Ik heb het over het Leidse Pieterskwartier, het gebied rondom de Pieterskerk tussen het Rapenburg en de Breestraat.

Ondernemers hebben de handen ineengeslagen om samen de kwaliteit van dit gebied te verbeteren en meer klanten naar zich toe te trekken. Ter ere van deze oprichting mocht ik ook een paar woordjes zeggen. Ik heb in mijn korte toespraak de kwaliteiten van het gebied nog eens benadrukt. Bovendien heb ik laten zien dat de gemeente vanuit het programma binnenstad de kwaliteitsverbetering in het centrum door gaat zetten. Het liefst doen we dat natuurlijk ook in goede samenwerking met de ondernemersvereniging in de Pieterswijk. Daarnaast heb ik de ondernemers er natuurlijk ook op attent gemaakt dat men zelf ook veel kan doen om de kwaliteit te verbeteren.
Het was een gezellige bijeenkomst midden in de Pieterskerkchoorsteeg. Een van de meest eigenwijze en pittoreske plekjes in de oude binnenstad. Houden zo!

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten