maandag 6 april 2009

Nieuwe Nederlanders

Zo'n 40 mensen, de meeste met vrienden en familie, waren vanmiddag aanwezig in de raadzaal om uit mijn handen een gloednieuw bewijs van Nederlanderschap te mogen ontvangen. Het was voor mij de eerste keer dat ik in de functie van loco-burgemeester een dergelijke naturalisatiebijeenkomst mocht begeleiden. Dit soort klussen vormen voor een bijzonder onderdeel van mijn werk.

Het is een geweldige ervaring om 40 keer iemand de hand te schudden en daarbij het geluk in hun ogen te mogen zien op het moment dat ik het bewijs van nieuw Nederlanderschap overhandig. Voor enkele mensen is deze ceremonie de afsluiting van een lange soms slepende procedure. Voor iedereen is dit het begin van een hele nieuwe episode in het leven. Het was een bijzondere ervaring.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten