zaterdag 25 april 2009

5 mei

Twee belangrijke wedstrijden vanavond. In het 5-mei bad speelde het eerste heren waterpoloteam van de Leidsche Zwemclub 1886 tegen het team van De Zijl 2. Bij gelijk spel of winst zou het team van LZ 1886 promoveren naar de hoofdklasse. Alhoewel de heren van De Zijl aanvankelijk toch een maatje te groot leken, slaagde LZ1886 er toch in de wedstrijd te beeindigen met een stand van 10-7 op het scoreboard. Felicitaties aan LZ1886 met deze mooie promotie.

Alhoewel ik op uitnodiging van LZ1886 bij deze wedstrijd aanwezig was, realiseerde ik me tijdens de wedstrijd dat ik als wethouder Sport niet anders kon dan juichen bij de doelpunten van beide Leidse ploegen.

Ander was dat toen ik na de waterpolowedstrijd de naastgelegen 5-mei hal binnenkwam. Daar speelde Zorg en Zekerheid Leiden de tweede wedstrijd in de play-offs tegen Amsterdam. Na verlies in de eerste wedstrijd was het nu erop of eronder. Toen ik tijdens de rust binnenkwam was de stand 41-35. ZZ Leiden stond geheel tegen de prognoses met 6 punten voor op Amsterdam. In de tweede helft zag ik een dijk van een wedstrijd met hele mooie acties van de leidse spelers die daardoor de voorsprong lange tijd vast wisten te houden. Tot het einde toen de Amsterdammers toch net een maatje te groot bleken te zijn. Met een eindstand van 63-67 heeft Leiden de play-offs verlaten. Wat mij betreft met opgeheven hoofd. Op naar het volgend seizoen.

Tot ziens.

1 opmerking:

  1. Nu nog ff de Leidse beurs open om meer tribune's te kunnen bouwen. Lees uitbreiding hal. Na drie jaar ZZ Leiden kan je hier echt niet meer omheen.

    BeantwoordenVerwijderen