vrijdag 20 maart 2009

Weruntogether

Vanmorgen kreeg ik bezoek van Esther en Frits. Vorig jaar is een goede vriend van hen aan kanker overleden. Zij hebben toen gevoeld wat het is om een vriend op zo'n manier te moeten verliezen. Ter plekke hebben ze besloten iets met dat gevoel te gaan doen. Samen met een groep andere hardlopers hebben ze en groep gevormd die dit jaar gaat meedoen aan de ROPARun2009, een estafetteloop van Parijs naar Rotterdam. Het doel is heel veel geld ophalen voor de strijd tegen kanker. Ik vind dat geweldig. Toen ze mij vroegen om deze actie te ondersteunen heb ik geen moment getwijfeld. Vanmorgen hebben we afgesproken dat ik op 2 mei aanstaande het startsein zal geven voor een lopersdag op het sportcomplex van Leiden Atletiek in Leidse Hout.

Tal van bekende atleten waaronder mensen als Simon Vroemen, Nelli Cooman en Henk van Driel zullen die middag clinics geven aan geïnteresseerde hardlopers. Deelnemers kunnen uit een aanbod van maar liefst 10 verschillende clinics, drie clinics kiezen. De bijdrage is 45 euro per persoon waarvoor iedereen ook nog eens een mooi hardloopshirt krijgt. 100% van de bijdrage is bestemd voor het goede doel.

Wie meer wil weten over dit prachtige initiatief kan kijken op de speciale site: www.weruntogether.nl Daar is ook allerlei andere informatie over de actie terug te vinden.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten