woensdag 4 februari 2009

Loopje

Met een aantal buitenlandse steden heeft Leiden een zogenaamde stedenband. Normaal gesproken heb ik binnen mijn portefeuille niet zo heel veel te maken met dit onderdeel van het gemeentelijk beleid. Dat veranderde toen ik onlangs hoorde dat een groep hardlopers het idee had opgevat om een estafetteloop te organiseren naar onze zusterstad Torun in Polen.

Sport als middel om deze steden aan elkaar te verbinden past natuurlijk goed binnen mijn sportportefeuille. Bovendien gaat deze groep met deze loop ook een buitengewoon goed doel steunen. In oktober van dit jaar ga ik daarom in estafette met 14 andere lopers, en veel ondersteunende vrijwilligers, de ruim 1200 kilometer naar deze zusterstad lopen. Totale looptijd zo'n 100 uur.

Vanavond had ik in het Leidse stadhuis de eerste voorbereidingsbijeenkomst. Ik weet nu al dat het een heel bijzondere ervaring gaat worden. De komende tijd zal ik u op deze plaats van de voorbereidingen op de hoogte houden.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten