maandag 23 februari 2009

Getver

'Dandy burgemeester is uitgedeclareerd'. Onder die kop lees ik zojuist op de website van het blad Binnenlands Bestuur een artikel over de (bijna oud-) burgemeester Hulman van Den Helder.

Negenduizend euro hotelkosten, een navigatiesysteem in de BMW cabrio van zijn vriendin en 875 euro voor de verhuizing en reparatie van zijn biljarttafel. Een greep uit de bonnetjes die burgemeester Hulman bij zijn werkgever Den Helder declareerde.

Het is toch niet te geloven hoe sommige collega openbaar bestuurders er zo nu en dan weer in slagen om een grote groep hardwerkende integere bestuurders voor schut te zetten. Ik schaam me diep.

Tot ziens.

1 opmerking:

  1. Ha Marc,
    Ook al weet ik, als geboren en getogen Nieuwedieper, dat het vinden van Den Helder geen sinecure is zonder TomTom, lijken mij deze declaraties ook onacceptabel:) Dat het nu juist weer in Den Helder gebeurt stemt mij extra droevig. Overigens heeft dhr Hulman wel een aantal goede zaken gerealiseerd voor de stad. Revitalisering van het stadshart, aanleg van de nieuwe offshore kade, zaken waar zijn voorgangers 20 jaar lang over hebben gekibbeld. Ik ben benieuwd hoe de stad zich weer opricht uit deze situatie. Maar om eens een oud Helders spreekwoord aan te halen "het is pas koud als de garnalen uit de manden in het vriesruim springen". Oftewel, niet zeiken maar doorwerken.

    BeantwoordenVerwijderen