vrijdag 30 mei 2008

Sportdag

Het was een echte sportdag vandaag. Vanmorgen had ik een vergadering met de wethouders Sport uit de regio rondom Leiden. Mijn voorganger is ooit met dit overleg begonnen om te zien hoe Leiden door samenwerking met buurgemeenten een betere sportstad kan worden. Naast een presentatie over Huis van de Sport, hebben we gesproken over de voordelen van een regionaal werkend sportbedrijf en natuurlijk over de mogelijke komst van een eventuele nieuwe ijsbaan. Het enthousiasme daarvoor was bij de collega's overigens beduidend minder dan bij de regiobewoners die 15 april jl. het Leidse Stadhuisplein bevolkten.

Vanmiddag was ik op uitnodiging van de KNVB in Eindhoven. Daar hebben we met wethouders en beleidsmedewerkers gesproken over het programma dat deze organisatie heeft gemaakt voor de 31 grote steden. Goed om zo nog eens te horen welke belangrijke rol sport kan spelen in een stad als Leiden en dan met name in onze aandachtswijken. Op uitnodiging van de KNVB mocht ik na afloop van deze bijeenkomst aanschuiven bij de oefeninterland Nederland - Denemarken in het PSV Stadion (1 - 1). Zoals ik al zei, een echter sportdag vandaag.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten