woensdag 28 mei 2008

Ondernemersborrel

Vanmorgen was ik in Den Haag voor een bijeenkomst met de participantenraad van de WFIA. Over deze organisatie schreef ik eerder in mijn dagboek. We hebben gesproken over het jaarverslag en de uitkomsten van een onderzoek dat het bureau Berenschot deed naar het reilen en zeilen van deze organisatie. Informatie waarover we in de komende tijd ook binnen Leiden gaan praten met de raad. Daarna naar Leiden voor een Leidse Lunch met een aantal medewerkers uit onze organisatie.

Aan het einde van de middag hadden we de jaarlijkse Leidse Ondernemersborrel, het drukst bezochte netwerkmoment voor ondernemers in Leiden. Georganiseerd door medewerkers van de gemeente, dit jaar in het net geopende gebouw Nieuwe Energie (foto). Voor de wethouder van Economische Zaken is dit een bijzonder moment en een unieke gelegenheid om gedurende een paar uur zo'n 200 Leidse ondernemers te ontmoeten. Dat was ook de reden waarom ik extra mijn best had gedaan op een mooie maar vooral duidelijke toespraak. Ik heb gesproken over onze plannen om het ondernemersklimaat te verbeteren en over de successen van de Leidse economie in de afgelopen periode. En natuurlijk mocht het thema 'maatschappelijk verantwoord ondernemen' niet ontbreken.
Na afloop bleek hoe zeer de bezoekers dit netwerkmoment op prijs stellen. Misschien is 1 keer per jaar wel iet te weinig voor zo'n geweldig evenement. Eigenlijk was er maar 1 wanklank; de uitnodigingen waren veel te laat de deur uit gegaan. Dat gaan we volgende keer natuurlijk veel eerder doen.


Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten