vrijdag 23 mei 2008

Energie

Voor ik in april 2006 in Leiden wethouder werd, heb ik een aantal maanden voor de gemeente gewerkt als projectleider zorglocaties. Mijn belangrijkste taak was toen afspraken maken over de realisatie van een opvanglocatie voor daklozen en alcohol- en drugsverslaafden.


Vanmiddag was ik, ruim 2 jaar later, aanwezig bij de opening van gebouw Nieuwe Energie. Het oude industriele gebouw aan de 3e Binnenvestgracht heeft sinds die tijd onder de bezielende leiding van architect Van Stigt een ware metamorfose ondergaan. Behalve onderdak aan de Leidenaars zonder vaste woon- en verblijfplaats, hebben ook de medewerkers van woningcorporatie Portaal en een groot aantal creatieve bedrijven een mooie plaats gekregen in dit gebouw. Het is werkelijk een prachtig project geworden. Complimenten aan iedereen die hier zo hard aan heeft gewerkt.


Tot ziens.

2 opmerkingen:

  1. He Marc, leuk je weer even ontmoet te hebben. Ik werd wel nieuwsgierigheid naar je en vond zodoende je blog. Indrukwekkend man!!! je bent flink bezig. Een enorme staat van dienst. Volgens mij heb je het wel aardig naar je zin. Doet me deugt.
    De mensen waarmee ik nog regelmatig contact hebt uit 'onze' tijd zijn Ton van Ooostende en Betty van der Reep.
    Zoals ik je vertelde ben ik nu intensief bezig met de dak en thuisloze van jou gemeente. Het is een intensieve en indrukwekkende klus. Maar ik kan mijn creativiteit nog steeds kwijt via, o.a., de fotografie. Als je tijd en zin hebt in heel iets anders dan je stukken die je door moet nemen: www.hanwerz.nl
    Herken Langevelderslag en ontspan.
    Kom je vast nog wel eens tegen en groet je.________________Han

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Han, ik heb weer helemaal zin in zo'n pinksterweekend van vroeger met al die geweldige mensen van toen. Doe Ton en Betty de groeten de volgende keer. Snel weer tot ziens.

    BeantwoordenVerwijderen