dinsdag 20 mei 2008

EK Dames 2008

Het is inmiddels zo'n 33 jaar geleden dat in Nederland de eerste dames rugbywedstijd werd gespeeld: 17 mei 1975! Wat toen een geintje was van de Rugbyclub Wageningen is nu een uiterst serieuze aangelegenheid op topniveau. Ook in Leiden waar de dames van DIOK sinds 17 februari 1981 hun mannetje staan.

Dit jaar is Nederland zelfs het gastland voor het EK Dames rugby 2008. De Nederlandse Rugby Bond heeft DIOK gevraagd om gastvrouw te zijn voor een tweetal poulewedstrijden van het EK Dames 2008!

Vanavond was ik op het sportcomplex van DIOK in De Mors. Daar werden achtereenvolgens de wedstrijden Nederland - Schotland (0-26) en Frankrijk - Wales (10-18) gespeeld. Het was bijzonder om dit eens bij te wonen. Volgens mij was dit de eerste keer dat ik live bij een rugbywedstrijd aanwezig was. Dankzij een uitstekende uitleg van voormalig DIOK speler en oud-voorzitter Cees Ashmann was het spel ook voor mij goed te volgen. Behalve Cees trof ik ook Tjeerd Scheffer rond de velden van DIOK. Cees en Tjeerd (zie foto) zijn twee van de initiatiefnemers van het project 'Huis van de Sport' dat we momenteel samen uitwerken. Een goed moment voor een foto die ik dit keer toegezonden kreeg van Chris Verplancke. Bedankt Chris.


Ook deze foto die hij maakte wil ik u niet onthouden. Bij een echt EK horen natuurlijk ook 'bobo's': vlnr: Cees Ahsmann (Impulsus Training & Coaching BV en tevens voormalig voorzitter DIOK), Marc Witteman, Marga Deenen (LUMC en huidig voorzitter LRC DIOK), DIOK sponsor Ed van Diemen (Van Diemen sloopwerken op het Waardeiland en oud speler), DIOK sponsor Ton van Bemmelen (Van Bemmelen sport Hazerswoude en oud speler), Gerard Kemps (president Nederlandse Rugby Bond, NRB) tevens afkomstig uit Leiden.


Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten