dinsdag 27 mei 2008

Bizim City

Ruim 70 Turkse ondernemers uit Leiden en de omliggende regio waren vanavond bijeen voor de oprichting van de eerste Turkse ondernemersvereniging in onze regio. Naast een presentatie van de Kamer van Koophandel, de ING bank en de handelsattache van de Turkse Ambassade mocht ik als wethouder Economische zaken de zaal toespreken.

Hoeveel Leidse ondernemingen in handen zijn van een Turkse eigenaar is niet precies bekend, maar het zijn er vele honderden. De Turken vormen in onze stad letterlijk een ondernemend volk. In mijn toespraak heb ik gewezen op het belang van ondernemers in onze stad om samen te werken en zich goed te organiseren. Via ondernemersverenigingen is het bijvoorbeeld veel eenvoudiger om de belangen van ondernemers bij het gemeentebestuur onder de aandacht te brengen. Een ondernemersvereniging voor alleen Turkse ondernemers kan daarbij een zinvolle rol vervullen. Daar staat echter tegenover dat deze groep zich hiermee niet al te veel moet isoleren van de niet-Turkse ondernemers in de stad. Om dat te voorkomen heb ik in mijn toespraak gepleit voor het zoeken van aansluiting bij de andere ondernemersorganisaties zoals bijvoorbeeld BV-Leiden.

De Turkse ondernemers hebben overigens ook een website: www.bizimcity.nl

Tot ziens.

1 opmerking:

  1. Hallo Marc,

    Allereerst: je hebt een heel leuk en uitblinkend dagboek.

    Je bijdrage aan de avond met Turkse ondernemers was zeker waardevol en werd dan ook door de aanwezigen zeer. Ik ben het volledig met je eens dat deze groep naast een eigen 'club' ook een aansluiting moet zoeken (desnoods als een club) bij de algemene ondernemersverenigingen!

    M.vr.gr.,

    Burhan Mihçiokur.

    BeantwoordenVerwijderen