zondag 13 april 2008

Saturnus

Binnen de grenzen van onze stad is 1 handbalvereniging te vinden. Dat is de inmiddels 65 jaar oude handbalvereniging Saturnus. Zij hebben hun thuisbasis in Leiden Zuid-West, naast de 5 mei hal. Naar aanleiding van een email die ik onlangs ontving van een van de bestuurders ben ik vanmiddag eens gaan kijken naar de kwaliteit van de accommodaties van deze vereniging. Daarnaast heb ik nog een stukje kunnen meekijken bij een wedstrijd van het eerste herenteam.

Het veld en de kleedkamers zien er goed uit, maar het clubhuis verkeert werkelijk in deplorabele toestand. Lang geleden eens als tijdelijke voorziening neergezet maar als permanent in gebruik genomen. Een mooi verenigingsgebouw is voor de sportverenigingen van levensbelang. Hier kan men immers de activiteiten ontplooien die geld in het laatje brengen om de vereniging draaiend te houden.

Nu zijn velden en kleedkamers in Leiden voor rekening van de gemeente, maar het clubhuis moet de vereniging zelf bekostigen. Ik denk dat dit voor deze club ook wel zou lukken ware het niet dat er allerlei plannen zijn voor deze locatie waardoor onzekerheid bestaat over de toekomst van dit gebied.

De mensen van Saturnus hebben me gevraagd om eens mee te denken over een oplossing voor de problemen. Dat ga ik doen.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten