vrijdag 11 januari 2008

Sportprijzen

Sinds de val van het oude college was het er nog niet van gekomen, maar was de ploeg nog een keer bij elkaar. We hebben persoonlijk afscheid kunnen nemen van de drie vertrekkende oud wethouders. Tijdens een gezellige avond hebben we teruggekeken op een periode van goede samenwerking en uitstekende onderlinge relaties.

Voor mij werd deze bijeenkomst onderbroken om een bezoek te brengen aan een druk bezochte nieuwjaarsbijeenkomst van de Leidse Sport Federatie in de accomodatie van Wielervereniging SWIFT aan de Willem van der Madeweg. Daar werden de jaarlijkse sportprijzen uitgereikt. Voor een wethouder Sport een gebeurtenis die ik niet mocht missen.

Een aantal echte Leidse Kanjers werden daar vanavond in het zonnetje gezet. Roeier Jaap Schouten van NJORD is verkozen tot beste sportman van het jaar 2007. Waterpolospeelster Iefke van Belkum werd tot beste sportvrouw uitgeroepen en de hele waterpolovereniging ZVL (foto) mag zich vanaf nu beste sportploeg noemen. De ereprijs ging naar Gerard van den Berg, coach en ambassadeur van taekwondo.

Voordat ik de winnaars persoonlijk mocht feliciteren kreeg ik de gelegenheid voor een korte toespraak waarin ik iets mocht zeggen over de gemeentelijke plannen voor 2008 op sportgebied.
Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten