zaterdag 2 juni 2007

Hoog










Vandaag was het in Nederland Dag van de Bouw. Een dag waarop bouwondernemers op allerlei plaatsen in het land bouwplaatsen openstellen voor het publiek om daarmee in positieve zin interesse te wekken voor de branche.

In Leiden had bouwbedrijf Niersman voor deze gelegenheid het hoogbouwproject Vlietpoort voor het publiek opensteld. Voor het verrichten van deze opening heb ik een vlag uitgehangen boven op deze niewe woontoren. Daarvoor werd ik samen met directeur Mark Niersman, naar mijn gevoel met gevaar voor eigen leven, in een klein bakje onder een bouwkraan tot 70 meter boven de Leidse bodem gehesen. Het uitzicht over de stad was overigens zo indrukwekkend dat ik het bakje weer snel vergeten was.

Ik heb de afgelopen weken veel positieve geluiden gehoord over dit bouwwerk. Het is naar mijn mening een goed voorbeeld van mooie hoogbouwarchitectuur.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten