donderdag 16 november 2006

Luisteren

Bij de start van dit college hebben we afgesproken dat we vooral goed gaan luisteren naar de mensen in de stad. In het licht van die afspraak is het wat merkwaardig dat ik vervolgens vooral uitnodigingen krijg om te komen spreken. Niet dat ik dat niet leuk vind, in tegendeel. Ik spreek graag over onderwerpen die voor dit college van belang zijn. Dat neemt niet weg dat ik uitnodigingen om eens een avond ergens te komen luisteren ook graag zal aannemen.

Gisterenavond was ik in het historische Gravensteen aan het Pieterskerkhof voor een spreekbeurt bij de REDOV. Dat is een vereniging van en voor mensen die zich binnen de regio Rijnland en de Duin- en Bollenstreek in professionele zin bezig houden met vastgoed. Dat kan zijn als kernactiviteit of als dienstverlener aan de vastgoedbranche. Denk daarbij aan architecten, aannemers, makelaars, financiers, projectontwikkelaars, advocaten, ambtenaren en notarissen. De vereniging is opgericht in mei 2003 en telt momenteel zo'n 70 leden.

Ik heb daar gesproken over het Aalmarktproject en in het bijzonder hoe dit college in zo'n project samenwerkt met marktpartijen, maatschappelijke partijen en inwoners uit de stad. Het verhaal werd goed ontvangen en na afloop hebben we een leuke discussie gehad.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten