maandag 3 juli 2006

Vaste vormen

Op maandag begint mijn agenda een beetje vast vormen aan te nemen. In de ochtend begin ik met mijn wekelijkse spreekuur waar men de laatste tijd heel behoorlijk gebruik van maakt. De meeste bezoekers zijn heel goed in staat om binnen 15 minuten hun woordje te doen. Omdat mensen bij het maken van de afspraak al aangeven waarover ze met me willen praten, kan ik vooraf meestal al wat zaken laten uitzoeken. Daardoor lukt het vaak om direct een goed antwoord te geven. Wanneer dat niet lukt dan doe ik dat op een later tijdstip, maar iedereen krijgt altijd een reactie van me. Voordeel van het spreekuur is dat mensen nooit lang hoeven te wachten wanneer ze mij echt even willen spreken. Tot nu toe hebben de gesprekken overigens wel heel vaak te maken met het onderwerp wonen.

Op maandagmiddag heb ik standaard mijn bestuurlijk voortgangsoverleg met medewerkers van de dienst Bouwen en Wonen. Daar bespreken we de voortgang van lopende projecten en onderwerpen die de komende tijd in de actualiteit komen.

Als onderdeel van mijn introductieprogramma bracht ik vanavond achtereenvolgens een bezoek aan de fractievergaderingen van CDA en VVD. Ik wil me als wethouder graag inzetten voor de gehele gemeenteraad en daarbij vind ik een goede samenwerking met alle leden van de raad belangrijk. Dat heb ik de leden van deze fracties vanavond laten weten. Het was een nuttige maar ook prettige ontmoeting. Sommige mensen moesten wat wennen aan het feit dat een wethouder op deze manier wil samenwerken met oppositiefracties. Wat mij betreft past dit overigens prima in onze open bestuursstijl.

Tot ziens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten