vrijdag 24 maart 2006

46 minuten en 17 seconden

Het was de week na de bekendmaking van mijn kandidatuur als wethouder voor de gemeente Leiden. Ik heb veel leuke reacties ontvangen en aardige stukjes in de pers, bedankt daarvoor. Een paar inwoners van Teylingen lieten me weten het jammer te vinden dat ik hierdoor blijkbaar niet meer beschikbaar ben voor een burgemeesterschap van die gemeente.


Vorige week eindigde ik mijn dagboekbijdrage met de opmerking dat ik me inmiddels warm ging lopen voor het wethouderschap. Dat heb ik de afgelopen week maar eens letterlijk genomen met m'n deelname aan de jaarlijkse NK Veldloop voor gemeenteambtenaren die woensdag in Vlaardingen werd gehouden. Dit jaar liep ik de 9 kilometer in 46 minuten en 17 seconden. Op 23 maart vorig jaar liep ik dezelfde afstand in 51 minuten en 34 seconden. Is alle training niet voor niets geweest. Veel bekende gezichten ontmoet trouwens uit Leiden, Hillegom en Teylingen waaronder een buitengewoon sportieve waarnemend burgemeester uit Teylingen (zie foto links). Iemand vroeg me of ik nu ook ga meelopen in de 31e Leidsch Dagblad singelloop op 21 april aanstaande. Daar moet ik nog eens goed over na denken.

Toen ik het afgelopen jaar in Warmond zat, had ik met enige regelmaat contact met een groep burgemeesters die net als ik pas waren begonnen in het ambt. Eerst kwamen we bij elkaar met het doel om ons te orienteren op allerlei inhoudelijke aspecten van het ambt. Langzaam is het een club geworden waar we van elkaar leren door het uitwisselen van ervaringen en adviezen. Bovendien is het leuk om elkaar zo nu en dan weer terug te zien, ook al ben ik inmiddels geen burgemeester meer. Vanmiddag waren we weer eens keer bij elkaar, dit keer in de mooie gemeente Jacobswoude.

Tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten