donderdag 29 december 2005

Receptie

Ik kom eerst nog even terug op de historische optocht van gisteren. Het Leidsch Dagblad had vandaag in de stadseditie wel een hele fraaie foto, maar ook op www.deteyding.nl kunt u een aantal fraaie exemplaren aantreffen. Naar aanleiding van mijn oproep kreeg ik ook het een en ander binnen.

Vanmiddag was ik aanwezig bij een afscheidsbijeenkomst voor de inwoners van Huize Liduina. Niet iedereen is in staat om alle activiteiten in de loop van deze week bij te wonen. Daarom was er deze week voor de inwoners van Marienstaete en Liduina een middagbijeenkomst. Naast een presentatie van Warmond in oude aanzichten van Andre van Noort en een muzikale bijdrage van de groep Sweet Memories, heb ik de mensen toegesproken en afscheid genomen als hun burgemeester. Het zijn beide geslaagde bijeenkomsten geworden die goed werden bezocht. De organisatie was bij de Warmondse Bond van Ouderen in uitstekende handen.

Vanavond hadden we in het Trefpunt onze oudejaarsbijeenkomst. Hier vond ook de uitreiking van de jaarlijkse vrijwilligersprijs en de sportprijs plaats. De vrijwilligersprijs ging dit jaar naar alle vrijwilligers van de IJsclub en de sportprijs ging naar Rob van der Meij voor zijn beklimming van de Mount Everest. Daarnaast was deze bijeenkomst vooral bedoeld voor inwoners en bestuurders uit anderen gemeenten om afscheid te nemen van het Warmondse gemeentebestuur. Het was voor het gemeentebestuur de laatste officiele handeling. Ook ik heb geen afspraken meer in de agenda en als er voor de jaarwisseling in Warmond geen schokkende dingen meer gebeuren dan ben ik ook klaar.

Vanavond was een mooie afsluiting van een week vol leuke activiteiten in het kader van het vertrek van het eigen bestuur uit Warmond. Het was voor mij ook de afsluiting van een bijzonder jaar. Als herinnering ontving ik van de gemeenteraad een mooie vaas met daarin een gravure van het uitzicht uit mijn kantoor waar ik het afgelopen jaar zo van genoten heb; het ooievaarsnest. Daaronder stond de tekst 'MJD Witteman, Warmonds laatste burgemeester 2005'. Kan ik altijd blijven genieten van dat mooie uitzicht. Ik zal er zuinig op zijn.

De afgelopen week kreeg ik wat reacties op het feit dat de site van de gemeente Warmond niet bereikbaar meer was. Dat was inderdaad een foutje dat inmiddels rechtgezet is. Tot 1 januari is www.warmond.nl weer bereikbaar. Na die tijd komt u vanzelf op www.teylingen.nl

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten