dinsdag 27 december 2005

Laatste week


Vandaag was de eerste dag van de laatste week. Een week die heel anders zal zijn dan tot nu toe het geval was. Toen ik vanmorgen langs het gemeentehuis reed waren de verhuizers al druk in de weer met het leegruimen van het pand. Ik ben maar niet meer gestopt om nog even binnen te kijken. Bovendien was ik op weg naar een gesprek in verband met werkzaamheden die ik na 1 januari kan gaan doen als mijn werk in Warmond er op zit. Dat is overigens goed verlopen, ik heb voor de komende maanden een leuke tijdelijke klus gevonden. Ik vertel nog even niet wat dat precies is, maar dat leest u hier binnenkort.

Na het gesprek ben ik in Leiden geweest om mijn kostuum op te halen voor de historische optocht die morgenmiddag door Warmond zal lopen. Nadat het initiatief voor deze optocht was ontstaan hebben een aantal enthousiaste leden van de Warmondse gemeenteraad besloten dat ook de raad zou moeten meelopen in historische kostuums. Daar doe ik natuurlijk graag aan mee. Zo ben ik morgenmiddag een paar uurtjes Pieter van der Werff. Hij leefde van 1529 tot 1604 en was burgemeester van Leiden in 1574 tijdens het ontzet. (zie afbeelding van de Antwerpse schilder Gustaaf Wappers)

Daarna mocht ik de opening verrichten van een expositie over 150 jaar bestuur in Warmond, die gedurende deze week in het Trefpunt te zien is. Onder de genodigden waren naast de leden van raad en college ook oud-burgemeesters, oud-wethouders, oud raadsleden en ereburgers. Voor veel aanwezigen was het een aangenaam weerzien van bestuurders van weleer.

In het activiteitenprogramma van deze week hebben we voor iedereen wel iets opgenomen, maar met name voor de groep oudere Warmonders is het niet altijd meer mogelijk om deel te nemen. Daarom hebben we deze week twee bijeenkomst voor oudere Warmonders georganiseerd waar wij naar de mensen toe gaan. Vandaag was de eerste bijeenkomst in Marienstaete. Andre van Noort van Warmelda hield daar een leuke presentatie van oude prentbriefkaarten uit Warmond waarna ik de gelegenheid kreeg om iets tot de aanwezige Warmonders te mogen zeggen over de bijzondere gebeurtenis van de fusie. Het programma werd afgewisseld met 'meezing' liedjes van vroeger. Het was een leuke bijeenkomst.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten