woensdag 12 oktober 2005

Prolife

Vanmorgen vroeg al begonnen met een bijeenkomst van het Seniorenconvent. Dat is een bijeenkomst van de fractievoorzitters uit onze gemeenteraad waarmee we de vergaderingen van raad en commissie voorbereiden. Vanmorgen hebben we gesproken over de onderwerpen die we tot het eind van het jaar nog met elkaar op de politieke agenda gaan zetten. Verder hebben we alvast wat gepraat over de manier waarop we onze werkzaamheden in december gaan afronden.

Vervolgens weer eens een bedrijfsbezoek gedaan. Dit keer bij Prolife Factory in de Veerpolder. Pro Life Factory is een groot (2200 M2) en ruimtelijk opgezet sportcentrum met zeer veel mogelijkheden. Dit centrum heeft een omvang die je eigenlijk niet zo snel zou verwachten in een kleine gemeente als Warmond. Uit informatie van de eigenaar, Rob Koenrades, begreep ik dat de tijd die Warmonders steken in sportbeoefening ruim boven het landelijke gemiddelde uitkomt. Fijn om dat maar weer eens te horen. Verder heeft dit centrum een regiofunctie voor de omringende gemeenten. Prolife heeft ook een eigen website: www.prolifefactory.nl Voor het naar huis gaan ben ik nog even op een soort hi-tech weegschaal gaan staan. Mocht u interesse hebben, mijn Body Mass Index (BMI) is 28,4 kg/m2 en mijn Body Fat percentage is 22,8% en mijn Basal Metabolic Rate is 1709,2 kcal. De rest laat ik aan uw verbeelding over.

Na het bezoek ben ik nog even rondgelopen door het bedrijventerrein Veerpolder. Naast Pro Life Factory zie ik tennisbanen, golfbanen, een snookercentrum, een sauna en veel activiteiten op het gebied van de watersport. Kortom een bedrijventerrein dat zich behoorlijk profileert op het gebied van sport en vrije tijd. Toch zie ik weinig gezamenlijke actie van deze ondernemers om dit gebied bij de inwoners ook als zodanig op de kaart te krijgen. Daar zouden ze toch allemaal belang bij moeten hebben.

Vanmiddag had ik overleg met iemand van SWINGH over mobiliteit in onze regio en daarna een ambtelijk overleg over het onderwerp horecaconvenanten. Dit laatste ging over een opdracht die ik van de raad heb gehad om te komen tot betere afspraken met de plaatselijke horeca over openingstijden en overlastsituaties. Weg gaan een convenant, zeg maar een soort afsprakenlijst, opstellen met als doel de horeca in het dorp wat meer ruimte te geven wanneer ze bereid zijn de overlast voor de omgeving te beperken. Ook dit is een onderwerp dat ik nog voor 31 december wil afhandelen. Zo heb ik dat in ieder geval met de gemeenteraad afgesproken.

Vanavond was ik voor een algemeen bestuursvergadering van de regio Holland Rijnland in het gemeentehuis van Oegstgeest. Wat we daar hebben besproken kunt u terug vinden op de internetsite van de regio: www.hollandrijnland.net

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten