vrijdag 9 september 2005

Schippertjesdagen geopend

Ook een burgemeester is nooit te oud om te leren. Vandaag was ik weer naar een training onder de titel "zicht op de veiligheidsketen". Het was de derde keer dat ik daar was en er volgen tot het eind van dit jaar nog twee dagen. In deze training komt van alles aan bod wat te maken heeft met de rol van burgemeester in crisissituaties en rampen. Ik hoop het natuurlijk nooit nodig te hebben, maar als het er op aan komt wil ik daar natuurlijk wel optimaal op voorbereid zijn. Juist in zo'n situatie verwachten mensen dat ook van je.

Vandaag hebben we vooral gekeken naar de rol die je als bestuurder hebt in een dergelijke situatie. Verder hebben we uitgebreid gesproken over de juridische consequenties die je optreden in een crisissituatie kan hebben.

Aan het eind van de middag was ik weer terug in Warmond. Daar mocht ik vanavond de officiele opening verrichten van de 15e Warmondse Schippertjesdagen. In het gebied rondom de gemeentehaven was het een drukte van belang en de sfeer was buitengewoon goed. Het komende weekend staat Warmond weer bol van allerlei activiteiten die een relatie hebben met de watersport. Voor een uitgebreid overzicht van het programma verwijs ik u naar www.schippertjesdagen.nl

Behalve de schippertjesdagen hebben we dit weekend in Warmond ook nog de open monumentendagen. Kortom alle reden om ook dit weekend in het dorp te zijn.

Prettig weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten