woensdag 21 september 2005

Liduina 75 jaar

Vanmorgen ging het gelukkig alweer een stuk beter. Koorts weg dus weer gewoon aan het werk. De mailbox houdt overigens geen rekening met ongeplande afwezigheid dus vanmorgen eerst maar de achterstand weggewerkt.

Daarna de laatste hand gelegd aan de toespraak die ik vanmiddag moest houden in verband met het 75 jarig jubileum van woonzorgcentrum Liduina. Er zit van alles in op het gebied van Wonen Zorg en Welzijn in het verleden maar ook binnen de toekomstige gemeente Teylingen. De tekst staat op mijn homepage onder de button toespraken, voor het geval u daar interesse in heeft. Het was overigens een geanimeerde bijeenkomst.

Na de toespraken mocht ik meewerken aan een officiele handeling t.w. het planten van een nieuwe beuk in de voortuin van Liduina. Ik hoop dat deze mooie boom nog heel lang op deze plek kan blijven staan. Ik zeg dat omdat ik na het planten in gesprek kwam met een deskundige op het gebied van bomen. Nu wist ik wel dat we in Nederland te maken hebben met een zeer ernstige schimmelziekte onder kastanjes en iepen, maar wat ik me tot nu toe eigenlijk niet zo realiseerde zijn de enorme consequenties die dit kan hebben voor het groene aanzicht van Warmond. Neem bijvoorbeeld de grote kastanjes voor het gemeentehuis waarvan het bladerdek nu al helemaal aan het verkleuren is. Volgens de deskundige zijn deze bomen over 4 jaar gesneuveld. Voor Warmond zullen de gevolgen van deze ziektes zeer verstrekkend kunnen zijn. Ik zal de komende tijd eens nagaan wat we als bestuur met dit probleem moeten doen.

Vanavond hadden we een vergadering van de klankbordgroep in Sassenheim. In dit overleg vergaderen de fractievoorzitters uit de drie gemeenteraden. Een soort voorloper van de nieuwe gemeenteraad dus. Het was een zware avond. Op de agenda stonden een aantal belangrijke voorstellen van de drie colleges die van belang waren om de dienstverlening voor de inwoners direct na de fusiedatum in orde te hebben. Helaas slaagden we er niet goed in de leden te overtuigen van de noodzaak van een aantal voorstellen waardoor ze niet werden overgenomen. Onduidelijk is nog wat daarvan precies de consequenties zijn, maar het maakt het proces tot 1 januari er niet eenvoudiger op. Daar gaan we de komende tijd dus weer oplossingen voor zoeken.

Tot morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten