vrijdag 23 september 2005

Hoog bezoek

Voor het college van Burgemeester en Wethouders in Warmond zit het werk er op 31 december op. Dat wil echter niet zeggen dat wij ons tot die tijd niet blijven inspannen voor de belangen en de toekomst van onze mooie kern. Bij een aantal zaken die wij voor het einde van dit jaar nog willen realiseren hebben we de medewerking van de provincie hard nodig. Dat is bijvoorbeeld het geval bij de handhavingstaken op het water, het nieuwe bestemmingsplan en nog wat onderwerpen. Dat was de reden dat wij een tijdje geleden een uitnodiging stuurden aan Jeltje van Nieuwenhoven. Zij sinds vorig jaar gedeputeerde in Zuid Holland en heeft onze regio als bijzonder aandachtsgebied. Vanmorgen was ze in het dorp en hebben we met elkaar gesproken over zaken die de komende tijd voor Warmond belangrijk zijn. Ik denk dat we goede afspraken hebben gemaakt over een aantal zaken die we de komende tijd samen gaan oppakken.

Even later schoven ook de collega burgemeesters uit Sassenheim en Voorhout aan bij het gesprek en hebben we gesproken over de voortgang van het fusieproces en de ontwikkeling van het nieuwe station Sassenheim.

Het is een zinvol en buitengewoon prettig werkbezoek geweest.

Verder heb ik de collegestukken voor volgende week gelezen en nog wat kleine klusjes afgehandeld.

Morgenochtend reis ik af naar Vinkenveen. Daar is om 10.30 uur de start van de Turfrace, een prestatietocht met historische zeilende schepen van het type Westlander en Kagenaar. Ik mag samen met mijn collega uit de gemeente De Ronde Venen de start verrichten. De organisatie is in handen van de Stichting Zeilvaart Warmond. Ik zal u maandag laten weten hoe het was.

Prettig weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten