vrijdag 22 juli 2005

Vakantie!

Aan de bezoekcijfers te zien zijn de meeste lezers van dit dagboek de afgelopen weken al met hun vakantie begonnen. Een goed moment voor mij om dit voorbeeld te gaan volgen maar voor het zover is had ik vandaag nog een paar zaken af te handelen.

Zo hebben we vanmorgen weer uitvoerig overleg gevoerd met een delegatie van de werknemers/vakbonden van de drie gemeenten om te praten over de manier waarop we straks in de nieuwe organisatie de diverse functies gaan waarderen. De oplettende lezers zullen gemerkt hebben dat het niet de eerste keer was dat dit onderwerp op de agenda stond. De gesprekken hierover lopen dus wat moeizaam. Ook vanmorgen zijn we er nog niet helemaal uitgekomen. Als werkgever willen we natuurlijk goed voor onze medewerkers zorgen, maar we hebben ook de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de uitgaven in de nieuwe organisatie niet uit de hand lopen. Het gaat tenslotte om gemeenschapsgeld en van de gemeenteraden hebben we duidelijke instructies meegekregen om zuinig te zijn. Aan de andere kant hebben we ook veel ambitie om de dienstverlening voor onze inwoners op een veel hoger peil te brengen. De werknemersdelegatie is van mening dat hieraan ook op het gebied van de salarissen een prijskaartje hangt. We hebben vanmorgen uitgebreid over dit onderwerp gesproken maar zijn nog niet tot een conclusie gekomen. Zolang we geen overeenstemming hebben kunnen we ook niet beginnen om samen met de medewerkers te gaan kijken wie welke functie krijgt in de nieuwe organisatie. Spannend dus, maar ik neem aan dat we hier de komende weken uit gaan komen. Wordt vervolgd.

Terug in Warmond heb ik nog een paar laatste klusjes afgewerkt, nog een paar laatste brieven getekend en mijn overdracht afgerond. Tijdens mijn vakantie neemt wethouder De Vroomen mijn taken waar.

De helft van mijn ambtsperiode (tot 31 december a.s.) zit erop. Een goed moment om drie weken wat afstand te nemen en uit te rusten. Op 15 augustus ben ik weer op mijn post. Dan ga ik me vol nieuwe energie storten op het laatste half jaar van Warmond. Er staan nog veel spannende momenten te wachten.

Tot 15 augustus.

1 opmerking:

  1. marc geniet van je vakantie die heb je zeker verdient, na je vakantie maken wij nog een afspraak
    om de warmondse wateren te bevaren

    Gr Perry

    BeantwoordenVerwijderen