maandag 11 juli 2005

Terrasje gepikt

Ik begin nu echt goed te merken dat het vakantietijd is geworden. In deze tijd komt echt heel bestuurlijk Nederland bijna tot stilstand. Toen ik ooit de overstap uit het bedrijfsleven naar het openbaar bestuur maakte heb ik daar erg aan moeten wennen, maar inmiddels weet ik dat het zo werkt. Het is ook wel lekker om na een aantal maanden met lange dagen nu ook eens een tijdje op tijd thuis te komen aan het einde van de middag. Overigens ben ik niet de enige. Aan de statistieken te zien doen ook mijn lezers het in deze dagen een beetje rustig aan.

Dat wil allemaal overigens niet zeggen dat mijn agenda helemaal leeg is. Een aantal zaken, zoals bijvoorbeeld de wekelijkse collegevergaderingen, gaan gewoon door. Tot mijn vakantie blijf ik dus ook gewoon schrijven, maar de teksten kunnen wel wat korter worden.

Vandaag eerst overleg gehad met de collega burgemeesters uit Oegstgeest, Sassenheim en Voorhout om een aantal zaken te bespreken met betrekking tot onze gezamenlijke brandweerorganisatie. We hebben vooral gesproken over wat zaken die te maken hebben met de begroting voor het komende jaar. Na deze bijeenkomst heb ik nog wat voorbereidingen gedaan voor de collegevergadering van morgen.

Tussen de middag samen met wethouder Van Klinken een broodje gegeten op het terras rond de pomp aan de Dorpstraat. In het half uurtje dat we daar zaten zagen we een flink aantal toeristen voorbij komen die met fiets en routebeschrijving door het dorp trokken. Het was ook perfect weer om een van de vele tochten te maken die de Warmondse VVV in de aanbieding heeft. Bij de wandeling terug naar het gemeentehuis werden we aangesproken door een aantal inwoners over de onderhoudskwaliteit van het openbaar groen. Lastige discussie is dat altijd. Het is de gemeenteraad die jaarlijks vastgesteld hoeveel geld ze beschikbaar wil stellen voor het groenonderhoud. Inwoners hebben met betrekking tot dit onderwerp vaak niet allemaal de zelfde mening. Sommige mensen zouden graag veel meer kwaliteit zien, van anderen mag het wel een beetje minder. Het is niet anders. Als gemeente proberen we een goed gemiddelde te vinden.

Vanmiddag een gesprek gehad met iemand die graag een bedrijf wil vestigen binnen de gemeente, maar daarbij een aantal problemen heeft ondervonden.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten