donderdag 30 juni 2005

Stiltegebied

Na een korte nacht was ik vanmorgen al weer vroeg aan de slag. Je merkt in deze tijd goed dat voor veel mensen de vakantie nabij is. Het lijkt wel of iedereen in deze periode nog even iets af wil maken, alvorens op vakantie te gaan. Het is druk deze week. Gelukkig zie ik dat in de komende weken ook mijn agenda wat meer ruimte gaat vertonen.

Vanmorgen begon ik met een bijeenkomst op het provinciehuis om te praten over allerlei ontwikkelingen in de Zuid-Vleugel. Op de terugweg kwam ik in een enorme file terecht bij Wassenaar hetgeen me vandaag anderhalf uur heeft gekost.

Terug op kantoor heb ik me voorbereid op de raadsvergadering van vanavond, ook de laatste voor de zomervakantie.

In de loop van de middag was ik samen met Wethouder De Vroomen op het Warmondse recreatie-eiland Koudenhoorn. We waren daar op uitnodiging van een aantal actieve inwoners die ons zo'n duizend reacties tegen het bestemmingsplan voor de bebouwde kom overhandigden. In het concept voor dit plan heeft het college een aantal mogelijke ontwikkelingen voor dit recreatiegebied opgenomen die duidelijk de steun van deze mensen niet hebben. De teksten op de spandoeken overdrijven de plannen overigens wel behoorlijk, maar dat mag op een spandoek. Samen met de aanbieders hebben we een korte wandeling over het eiland gemaakt om al het natuurschoon te bewonderen.

Het zag er inderdaad heel mooi uit, met name het stiltegebied. Wij hebben beloofd de reactie te betrekken bij de verdere behandeling van de plannen. Ook hebben we uiteen gezet dat de definitieve besluitvorming uiteindelijk natuurlijk een zaak van de gemeenteraad is. Maar zover is het voorlopig nog niet. In ieder geval is vanmiddag weer eens gebleken dat de ruimtelijke ordening in Warmond een onderwerp is waarbij de inwoners zich echt betrokken voelen. En daar kunnen we alleen maar blij mee zijn.

Vanavond dus de laatste raadsvergadering voor de vakantie. We hebben de agenda vlot kunnen afwerken. Het college heeft vanavond van de raad een opdracht gekregen om het komende half jaar nog iets te gaan doen met het beleid rondom openingstijden voor de horeca. Dat is het vervolg van het minisymposium dat de raad een tijdje geleden heeft gehouden over dit onderwerp. In het kort komt het er op neer dat de raad graag zou willen zien dat we de overlast van horeca gaan bestrijden, maar gelijktijdig ruimte geven aan de Horeca en evenementen om beter te gaan functioneren in het Warmondse. De raad wil daarbij de specifieke situatie van Warmond ook na de fusie graag in stand houden. Een aardige klus om me de komende tijd eens flink mee aan de slag te gaan.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten