maandag 2 mei 2005

Dijkgraaf

Vandaag eindelijk weer eens een 'normale' dag na alle activiteiten van de afgelopen tijd. Dat werd ook wel een beetje tijd want eerlijk gezegd was het 'gewone' werk de afgelopen dagen een beetje blijven liggen. Vandaag dus mijn post weggewerkt, e-mail beantwoord en de nodige stukken gelezen voor de collegevergadering van morgen. Daarnaast ook tijd besteed aan mijn toespraak voor de dodenherdenking op 4 mei. Die ga ik morgen afmaken.

Vanmiddag had ik een afspraak in de agenda met de Dijkgraaf van het Hoogheemraadschap van Rijnland. Bij mijn aanstelling had ik een felicitatiebrief ontvangen waarin men voorstelde om een keer nader kennis te maken. Dat was dus vandaag. Het was een prettig gesprek waarbij we de verschillende raakvlakken tussen gemeente en Hoogheemraadschap hebben verkend. Na een lange periode van voorbereiding heeft er bij Rijnland per 1 januari jl. een omvangrijke fusie plaats gevonden. E.e.a. is nogal van invloed geweest op de kwaliteit van de uitvoerende diensten. Met het oog op de aanstaande fusie bij onze gemeente heb ik een aantal vragen gesteld. Je weet nooit wat we van elkaar kunnen leren. Tenslotte heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om een tweetal kwesties aan de orde stellen die ons de afgelopen tijd een beetje dwars gezeten hebben. Ik krijg daarover nog bericht.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten