vrijdag 27 mei 2005

Alcoholcontrole

Als eerste activiteit had ik vanmorgen een vergadering van de stichting Hou het Bloeiend. Al weer enige tijd ben ik als adviseur bij deze stichting betrokken. De doelstelling van deze stichting kunt u terugvinden op hun site. Gezien mijn betrokkenheid bij de agrarische sector in dit gebied draag ik graag mijn steentje bij aan het werk van deze organisatie. Verder is het voor mij een kans om contacten te blijven houden met deze belangrijke economische sector.

Daarna heb ik bij de gemeente Rijnsburg gesproken over de mogelijke introductie van een speciale verkeersleerkracht voor het basisonderwijs. Vanuit mijn regionale taak ben ik daarbij betrokken.

Vanmiddag was ik weer in Warmond en heb ik gewerkt aan de opvolging van mijn werkbezoek van gisteren. Daarna heb ik de laatste voorbereidingen afgerond voor de raadsvergadering van vanavond.

Vanavond was een drukke vergaderavond. Achtereenvolgend had de raad een kennismakingsgesprek met een delegatie van het regiobestuur, daarna een commissievergadering en toen ook nog de maandelijkse raadsvergadering. Vooral de commissie had een volle publieke tribune. Dat had vooral te maken met het bestemmingsplan bebouwde kom.

Het college heeft dit bestemmingsplan de afgelopen maanden afgerond en dit product is nu klaar voor de inspraak. Inspraak is nodig om alle belanghebbenden nu in de gelegenheid te stellen om te gaan reageren. Hiermee krijgen nu onze inwoners als het ware de kans om de politieke besluitvorming te beinvloeden. De vraag aan de commissie was of men akkoord ging met het voor dit doel in de inspraak te brengen van de stukken. En dat bleek een lastige vraag want een aantal insprekers wees de commissie erop dat men het niet eens was met het plan en dat het daarom niet in procedure zou moeten worden gebracht. De commissie was het hier echter niet mee eens en adviseerde het college om de inspraak te starten.

Daarna hebben we de agenda van de gemeenteraad afgehandeld. Naast de discussie over het bestemmingsplan heeft de raad het beleid goedgekeurd wat de verkoop van kleine reststukjes openbaar groen gaat bevorderen. Ook heeft de raad besloten tot de aanstelling van een beoogd griffier voor de nieuwe gemeenteraad van Teylingen. Als Voorhout en Sassenheim dit voorbeeld volgende week volgen dan is daarmee de eerste medewerker van de nieuwe gemeente een feit.

Toen ik donderdagavond laat op weg naar huis ging werd ik onderweg aangehouden door twee agenten van het politiekorps Hollands Midden. Dat is nu al de tweede keer dit jaar na afloop van de raadsvergadering. Zou de pakkans dan toch niet zo klein zijn? Overigens niets gedronken dus ik kon mijn weg snel vervolgen. Wel morgen een lampje uit m'n linkerachterremlicht vervangen.

Tot morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten