dinsdag 15 maart 2005

Verkiezingen....

Vandaag natuurlijk eerst weer onze wekelijkse besluiten afgewerkt in de vergadering van het college van Burgemeester en Wethouders. We hebben gesproken over de voorbereidingen van het nationale referendum voor de Europese Grondwet op 1 juni a.s. en de verkiezingen voor de nieuwe gemeenteraad op 16 november van dit jaar. Verder hebben we o.a. besluiten genomen over onze Woonvisie, het plan voor een jachthaven en nog een aantal andere onderwerpen. Het verslag van deze vergadering kunt u t.z.t. zelf doorlezen op de gemeentelijke website www.warmond.nl

Na de collegevergadering hebben we twee-wekelijks overleg gehad met de colleges van Voorhout en Sassenheim. Het lijkt wel of de sfeer waarin deze overleggen plaats vinden steeds prettiger wordt. We hebben natuurlijk allemaal wel onze stokpaardjes maar dat lossen we in goed overleg op. Wat dat betreft zie ik het vervolgtraject naar de nieuwe gemeente wel met vertrouwen tegemoet.

Vanmiddag eerst een intern overleg gehad met betrekking tot het onderwerp rampenbestrijding. En de middag afgesloten met een overleg met wethouders Verkeer en Vervoer van Leiden en Voorschoten in het Leidse stadhuis. Aanstaande vrijdag hebben we samen een belangrijke stuurgroep vergadering waar we besluiten moeten nemen over het onderwerp Rijnlandroute. (zie ook www.hollandrijnland.net voor meer info).

Vanavond had de raadscommissie Welzijn en Organisatie haar maandelijkse vergadering in het gemeentehuis. Met deze commissie heb ik gesproken over het beleidsplan voor de brandweer waarover ik eerder in mijn dagboek schreef. Tot mijn tevredenheid kon ik constateren dat de commissie het standpunt van het college deelt. Men is met ons van mening dat de veiligheid van onze inwoners absoluut prioriteit heeft. Gelukkig maar.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten