donderdag 17 maart 2005

Terug naar school

Vandaag de dag begonnen met een bezoekje aan een van de raadsleden. In het kader van mijn introductie had ik me voorgenomen om met alle leden van de raad een persoonlijk gesprek te hebben en op twee leden na heb ik nu met iedereen gesproken. Uiteindelijk is de gemeenteraad het hoogste bestuursorgaan binnen de gemeente en dus in feite mijn opdrachtgever. Door deze gesprekken krijg ik een goed beeld van de verwachtingen die binnen de raad leven ten aanzien van de toekomst van Warmond en de rol die ze daarbij van mij verwachten.

Natuurlijk is het niet alleen de gemeenteraad die uitmaakt wat er in de gemeente allemaal moet gebeuren. Onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties hebben uiteindelijk zelfs veel meer invloed op het functioneren van de lokale gemeenschap. Ik zie het daarom ook als mijn rol om daar minstens net zoveel aandacht aan te besteden. Zo ben ik vandaag op bezoek geweest bij de Rooms Katholieke Basisschool De Waaier. Ik heb uitgebreid gesproken met de enthousiaste schooldirectie. Ik heb goed geluisterd naar de problemen die men signaleert maar ook naar dingen die goed gaan. We hebben met elkaar van gedachten gewisseld over de samenwerking met de gemeente en de rol van de politiek met betrekking tot het onderwijs. De kennis die ik bij dergelijke bezoeken opdoe, kan ik later weer goed gebruiken om besluiten te nemen over dit onderwerp. Tenslotte heb ik een rondleiding gehad door het toch wel bijzondere schoolgebouw. Veel ruimte, licht en kleuren. Ik kan me voorstellen dat dit een plek is waar kinderen zich thuis voelen.

Vanmiddag een aantal interne besprekingen binnen het gemeentehuis gehad en vanavond aanwezig geweest bij de commissie Ruimtelijke Ontwikkeling.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten