maandag 14 maart 2005

Nieuwe look

Vanaf vandaag een nieuwe look aan m'n dagboek. Langzamerhand begin ik een beetje te wennen aan de dagelijkse routine, maar de techniek die ik tot nu toe gebruikte werkte redelijk omslachtig. Daarom ga ik het maar eens proberen met de hulp van een van de professionele Weblog-sites. Voordeel voor mij is dat ik nu overal m'n dagboek kan bijwerken en dat het me minder tijd kost om de zaak te beheren. Ook kan ik zo nu en dan een fototje opnemen en da's toch aardig. Voordeel voor u is dat u nu ook rechtstreeks commentaar kunt leveren op mijn geschriften. Maak daar dus ook vooral gebruik van. Overigens blijft het ondanks deze professionalisering wel een beetje m'n hobby. Het kost nog steeds nagenoeg niets. Laten we het maar eens proberen de komende tijd.

Vandaag een kennismakingsgesprek gehad met 2 bestuursleden van de Koninklijke Watersportvereniging "De Kaag". Deze vereniging is in 1910 opgericht met als doel het organiseren van zeil en roei wedstrijden. Bij de oprichting had de vereniging 59 leden. Inmiddels is het ledental gegroeid naar ongeveer 1900 leden. Wedstrijdzeilen is nog steeds een belangrijk onderdeel, maar ook motorbootvaarders en sloeproeiers maken tegenwoordig een belangrijk deel uit van de vereniging. De vereniging is de organisator van de vermaarde Kaagweek. Dit jaar is de 85e Kaagweek van 9 t/m 13 juli.



We hebben een prettig gesprek gehad over de activiteiten van de vereniging en de rol die ik als burgemeester kan vervullen. Overigens heb ik nu voor het eerst begrepen dat ik onderscheid moet maken tussen een 'natte' en een 'droge' kaagweek. De laatste is de feestweek rond de kermis. Weer wat geleerd.

Vanmiddag heb ik in het kader van mijn introductie gesproken met een aantal leden van de Warmondse Ondernemers Vereniging (WOV). Ik trof een aantal mensen die betrokken waren bij de Warmondse gemeenschap en daarbij blijk gaven van een flinke dosis ambitie. Met name op het gebied van recreatie en toerisme heeft men ideeen hoe Warmond aantrekkelijker kan worden gemaakt. 'Het water meer het dorp inhalen', die opmerking heb ik de afgelopen weken op verschillende plaatsen mogen vernemen.

De ondernemersvereniging zit overigens ook in een fusieproces met de collega verenigingen uit Sassenheim en Voorhout. Op die manier ontstaat er nog dit jaar een nieuwe en krachtige ondernemersvereniging op de schaal van Teylingen. Voor de nieuwe gemeente vormen ze dan een stevige gesprekspartner die de belangen van economische functies goed kan behartigen. Ook voor recreatie en toerisme binnen Warmond lijkt me dat een uitstekende zaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten