woensdag 9 maart 2005

Het Initiatief

Vandaag ben ik vertrokken naar Eerbeek voor de eerste bijeenkomst van 'Het Initiatief'. Onder deze titel ontmoet ik vandaag voor de eerste keer een groep van zo'n 10 burgemeesters uit de rest van het land. In de komende maanden zullen we elkaar een aantal keer op deze manier tegenkomen. Met elkaar hebben we gemeen dat we allemaal nog maar kort geleden burgemeester zijn geworden. Als 'nieuwelingen' op ons vakgebied kunnen we allemaal te maken krijgen met vergelijkbare vraagstukken of problemen. Tijdens deze bijeenkomsten kunnen we deze ervaringen uitwisselen om zo van elkaar te leren en elkaar te helpen. De begeleiding van de groep is in handen van twee mensen van organisatieadviesbureau De Beuk. Zij doen dit met veel enthousiasme en professionaliteit. Op grond van kennis uit de praktijk brengen ze enige structuur in de discussie en dragen ze zaken aan die wij als deelnemers over het hoofd zien. Wat mij betreft is deze bijeenkomst een prima steun bij mijn dagelijkse werk in Warmond. Deze eerste bijeenkomst duurt twee dagen. Vanavond slaap ik dus in Eerbeek. Welterusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten